Skip to content

Strony konkursowe

Niniejszy typ stron jest tworzony na potrzeby wszelkich akcji marketingowych, które np. agencje reklamowe tworzą dla swoich klientów. Bardzo modny ostatnio Facebook daje dużo możliwości „aktywizacji” użytkowników, zatem agencje reklamowe lub sami klienci bardzo często korzystają z niego przy różnego rodzaju konkursach i promocjach. A przecież taki konkurs nierzadko przedstawiony jest w formie strony internetowej HTML, CSS, bardzo ciekawej graficznie, wizualnie, która nie ma dużo treści, ale umożliwia np. przy pomocy formularza kontaktowego zebranie informacji od użytkowników, czy też zawiera regulamin i opis konkursu.

Strony konkursowe (landing-page) nie są bardzo rozbudowane pod kątem ilości pod-stron, natomiast potrafią być skomplikowane, jeżeli zawierają rozmaite programy lojalnościowe, systemy zbierania informacji, elementy flash itp. Albo tworzymy je pod nową domenę, albo dołączamy do istniejącej strony internetowej firmy (jeżeli istnieje) i adaptujemy jej wygląd pod design już istniejący, lub tworzymy nowy. Zasada jest taka, aby jednak wygląd stron konkursowych był inny, nowy, rzucający się w oczy i skupiający uwagę, mówiący „promocja!”, albo „uwaga!”. Czasem stosuje się określenie landing-page, czyli typ strony, na którą kieruje konkretna akcja reklamowa, która to strona ma określoną rolę, np. sprzedać, bądź zapisać na listę mailingową, bądź zagłosować na ulubiony produkt; to wszystko jest uzależnione od pomysłów dyrektora kreatywnego i otwartości klienta na niestandardowe rozwiązania.

Dobrym przykładem wykorzystania strony konkursowej landing-page jest kampania linków sponsorowanych (np. Google AdWords), które możemy zobaczyć w wynikach organicznych wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych lub na stronach partnerskich, kiedy to kierujemy użytkowników na konkretne treści, których szukają.

Scroll To Top