Skip to content

Marketing internetowy

W przypadku firm lub instytucji, które w sposób kompleksowy chcą realizować strategię promocyjną z wykorzystaniem sieci Internet, konieczne jest zapoznanie się ze wszystkimi dostępnymi i dobranymi do danego typu działalności metodami. Do dyspozycji mamy strony www, sklepy, pozycjonowanie, mailingi, banery, konkursy, fora i grupy dyskusyjne, serwisy społecznościowe. Zachęcam do wysłania zapytania / kontaktu w tej kwestii, a przedstawię ofertę na kompleksowe prowadzenie działań e-marketingowych. Od lat wspieram kilka firm w działaniach sprzedażowych oraz aktywizacyjnych klientów i skutecznie pomagam firmom w zaistnieniu w Internecie, co ważne – w sposób kontrolowany i świadomy.

W momencie, gdy firma zdecyduje się na prowadzenie świadomej strategii marketingu internetowego, dobrze jest, jeżeli na poziomie strategicznym jest realizowana przez jedną osobę, lub firmę. Dlaczego? Ważne jest spojrzenie na Internet jako na całość i dobieranie zawsze odpowiednich metod promocji. Na przykład dla firmy produkującej meble istnieje konieczność doboru innych metod, niż np. dla firmy sprzedającej artykuły spożywcze. Należy zastanowić się nad grupą docelową oraz sposobem komunikacji naszej oferty, gdyż tylko wtedy będziemy mieli największą szansę powodzenia kampanii reklamowej w Internecie. Marketing internetowy wciąż należy do działań niszowych, o których wiedza na rynku jest znikoma. Co więcej – wiele firm, pomimo rosnącej konkurencji, w ogóle nie dba o marketing klasyczny (materiały drukowane, reklama w gazetach itp.). Trudno jest znaleźć dobrego klienta na marketing internetowy, gdyż klient musi być otwarty, ściśle współpracować z wykonawcą oraz słuchać jego rad. Tylko wtedy mamy możliwość zwiększenia sprzedaży i znajomości marki w Internecie.

Proces realizacji marketingu internetowego może być bardzo pouczający i pozwala spojrzeć na firmę jako na organizm współistniejący na rynku z innymi graczami. Dzięki temu uczymy się o naszej firmie, zauważamy nasze braki, oraz podkreślamy miejsca, w których jesteśmy silni. Znajomość swojego miejsce w ekosystemie ekonomicznym ma kluczowe znaczenia jako pkt. wyjścia do zaawansowanych i świadomych działań e-marketingowych. Od czego zaczniemy? Właśnie od zbadania stanu wyjściowego – gdzie jesteśmy w Google, gdzie jesteśmy w portalach? Gdzie jesteśmy w mediach społecznościowych? Odpowiedzi nie zawsze będą podobać się zarządowi firmy, ale mogą być przyczynkiem do chęci poprawy swojej sytuacji. W następnym kroku wykonawca rozmawia z zarządem firmy, w celu poznania jej strategii krótko i długoterminowej – w czym są najlepsi? Gdzie jest przewaga, co chcemy podkreślać? A co zachować „głębiej”. Następnie dopieramy odpowiednie narzędzia do realizacji w/w celów i rozpoczynamy ich produkcję. W całym okresie realizacji marketingu internetowego bardzo duże znaczenie posiada raportowanie, cokolwiek by się nie działo, zarówno zarząd jak i wykonawca powinni mieć o tym natychmiastową wiedzę i jeżeli proces reklamowy był realizowany w sposób poprawny, zauważymy wzrost sprzedaży i świadomości marki, wzrost klientów.

Scroll To Top