Skip to content

Domena internetowa

Aby można było korzystać z dobrodziejstw własnej strony internetowej konieczna jest własna domena internetowa. Czym jest domena? Jest to byt wirtualny, który działa na zasadzie naszego adresu w świecie fizycznym. Jeżeli inni użytkownicy sieci Internet, nasi znajomi, potencjalni klienci znają nasz adres, mogą dzięki niemu odwiedzić naszą stronę internetową i zasięgnąć informacji, co słychać w naszej firmie i jakie aktualnie oferujemy promocje. Domena jest bardzo ważnym elementem marketingu internetowego, gdyż na jej bazie budujemy świadomość naszej marki internetowej i przyzwyczajamy do niej klientów. Przy wyborze domeny kierujmy się zawsze zasadą prostoty i użyteczności, czyli starajmy się wybierać domeny krótkie i łatwe do zapamiętania. Im krótsza i łatwiejsza do zapamiętania domena, tym mniejsze koszty promocji poniesiemy, gdyż użytkownicy będą po prostu intuicyjnie z niej korzystać. Domenę możemy nazwać nazwą własną lub słowem kluczowym.

Nazwa własna najczęściej odnosi się do nazwy naszej firmy, np. jeżeli firma nazywa się PAWELBIALACH, wówczas idealną domeną dla tej firmy będzie pawelbialach.pl. Natomiast nazwy domen opartych na słowach kluczowych są atrakcyjniejsze z pkt. widzenia pozycjonowanie i optymalizacji SEO, gdyż w ten sposób również w nazwie domeny jest słowo kluczowe. Przykładem może być domena projektowaniestron.pl, jeżeli nasza działalność skupia się na projektowaniu stron. Proszę zauważyć, że w obydwu przykładach użyłem rozszerzenia domeny *.pl. Dlaczego? Gdyż jest to oficjalna domena Polski, czyli domena krajowa. Obecnie poszukując wolnej domeny dla naszego biznesu będziemy mieli olbrzymie trudności w znalezieniu wolnej domeny opartej na słowo kluczowe, dlatego firmy przeważnie wybierają domeny oparte o nazwy własne. Czy domena *.pl jest jedyny rozwiązaniem? Oczywiście nie, gdyż do wyboru mamy dziesiątki, a jeżeli wziąć pod uwagę również domeny zagraniczne, nawet setki możliwych rozszerzeń. Inne popularne domeny stosowane przez firmy to *.com, *.net, *.info, *.biz. W trakcie współpracy oferuję doradztwo jaką domenę wybrać i jak ją kupić, bardzo często sam kupuję domeny dla klientów, po czym są one przekazywany, na mocy cesji praw własności, do klienta, dla którego aktualnie wykonuję projekt informatyczny lub marketingowy. Warto wspomnieć również, że bardziej zamożni klienci mogą wziąć pod uwagę kupienie używanej domeny na giełdzie domen, przy czym słowo „używana” nie ma tu tego samego, co w świecie fizycznym znaczenia, gdyż domeny nie starzeją się w sposób klasyczny, są przecież jedynie zapisem zero-jedynkowym. Myślisz o biznesie internetowym? Nie wiesz jaką domenę wybrać? Zdaj się na mnie. Zapraszam.

Scroll To Top