Skip to content

Copywriting

Strona internetowa oraz sklep internetowy, jeżeli ma skutecznie pełnić swoją funkcję, musi posiadać dobrze zredagowaną warstwę tekstową, która w jak najlepszym stopniu odpowie na zainteresowanie klientów. Teksty muszą być napisane jasno, muszą zachowywać dobrą stylistykę i w sposób przyjazdy opisywać bądź naszą ofertę, bądź produkty w sklepie internetowym. Oczywistym jest, że dobre teksty na strony internetowego nie mogą powstać bez udziału klienta, a to dlatego, że jedynie on ma wystarczającą wiedzę ekspercką i doświadczenie zawodowe, aby tekst pokazywał, że jest profesjonalny i przekonywał jego klientów, że mają do czynienia ze specjalistą. Aby tak się stało rozmawiam z klientem o jego firmie i pracy, jaką wykonuję. Ustalam co jest w niej ważne, a co marginalne, na czym należy się skupić w tworzeniu tekstów. Określamy jakie usługi lub produkty oferuje klient, następnie staramy się jak najobszerniej i, tutaj słowo klucz – wyczerpująco – opisać je i sprawić, by teksty budziły zainteresowanie.

Copywriting na strony internetowe różni się od klasycznego copywritingu, np. takiego jaki spotykamy w reklamach, prasie czy telewizji. Tutaj trzeba podejść do tematu na specyficzny sposób, pamiętając, że ten tekst nie jest migawką telewizyjną czy prasową i zostanie zapomniany, lecz będzie to tekst, do którego się wraca, który jest zaindeksowany w wyszukiwarkach internetowych (np. Google, Onet). Takie teksty muszą być tworzone z myślą o długim okresie, zatem muszą mieć jak najlepszą jakość potrzebną do tego celu. Nie zabarwiajmy nadmiernie, skupmy się na prostym przekazie, przekazujmy informacje, nie lejmy wody. Metoda 5W jest tu szczególnie przydatna: Who? What? Where? When? Why? – Kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego? Każdy tekst powinien odpowiadać na te pytania.

Scroll To Top